Backen!

Kom nyss hem från backen, så börjar få tillbaka värmen i tårna. Det känns på kinderna att man varit ute i kylan hela dagen. Det var kallt och snöigt, men ändå bra underlag. Vi pausade på restaurangen uppe i backen och drack varm choklad och åt kaka. Ibland får man unna sig.
På vägen hem stannade vi vid sportshopen i stan för jag skulle kika på skidglasögon. Det är så mörka glas i mina så jag ser ingenting när det är snöigt eller när vi åker kvällsåkning. Men det är en dyr investering så jag får fundera på saken. Om någon månad kanske det räcker med mina mörka glas.

Nu ska vi äta lite middag och sedan fundera över om vi orkar med kvällsåkning. Man får ju passa på när man är ledig. Ska nämligen jobba hela nästa vecka på Skistua. Men jag har pratat med min chef där om att jag inte kan jobba hos henne mer, så det är bara nästa vecka, sen ska jag bara jobba på Alpin Lodge. Känns jätteskönt att jag har löst det och att det gick bra.
Jag tror att jag kan lära mig mer och få bättre meriter på Alpin Lodge, jag gör ju så många olika saker där.

Nej, som sagt, lite middag kanske jag ska ordna.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0