Ledig dag!

Idag har jag varit ledig! Det har varit hur skönt som helst. Vaknade vid 10 och låg på soffan i ett par timmar innan vi gav oss ut i backen. Det var ganska kallt så vi var inte ute så länge. Vi drack varsin varm choklad och åt en muffins nere på mitt jobb och sedan åkte vi hem. Innan vi gav oss ut i backen igen för kvällsåkning åt vi köttbullar och potatismos. Det var fortfarande väldigt kallt i backen så det blev inte jättemånga åk för min del. Tråkigt eftersom det var min enda lediga dag denna vecka. Vecka 7, 8 och 9 är det sportlov i norge, danmark och sverige så vi har mycket gäster på jobbet. Därför får jag jobba så mycket, men hoppas att det lugnar ner sig till vecka 10.

Idag var jag också inne på skidskolan och bokade en skidlektion. Så på torsdag morgon ska jag få en 1,5 h lektion. Hoppas det är värt pengarna, man kan ju alltid bli bättre. Jag var också inne på skiduthyrningen och frågade vad det kostar att hyra telemarksutrustning en dag. Funderar på att försöka lära mig åka telemark lite längre fram i vår. Pappa kanske kan visa lite när familjen kommer och hälsar på!

Nu ska jag dricka upp min saft och gå och lägga mig. Emil ska på personalmöte i morgon bitti innan jag börjar jobba vilket betyder att jag får ta bussen till jobbet. Så jag måste åka mycket tidigare än vanligt. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0