Vårkänslorna börjar så smått smyga sig på

Solen lyste in genom våra stora fönster vid frukosten i morse. Termometern visade på över +10 men det var nog för att solen värmde på. Så vi gav oss ut i backen. Emil har åkt i parken och jag och Linnéa har slöåkt lite och solat lite. För varje dag värmer solen lite mer och vi får lite mer sol i backen. I slutet av februari tror jag att vårkänslorna kommer på riktigt!

Nu har jag precis varit ute och puttat på bilen. Emil skulle skotta upp runt vår parkering så att det får plats 2 bilar i bredd där. Så när han skottat klart skulle han köra bilen fram och tillbaka för att platta till snön, vilket resulterade i att bilen fastnade. Så nu har vi kämpat med det ett tag. Han är fortfarande ute och gräver.

Snart ska vi nog laga lite middag, så får vi se om det blir kvällsåkning ikväll eller inte.
Jag tycker att det är svårt att hitta på billiga och snabba maträtter. Det känns som vi äter köttbullar, spaghetti carbonara eller tacos varje dag. Det är jättedyrt med kyckling och köttbitar så det kan vi inte köpa. Då finns det bara köttfärs, korv och fisk kvar. Men så äter ju inte Emil fisk. Så då är det svårt att variera. Men tror att det blir någon mackaronlåda idag och chili con carne i morgon.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0